Put me tru abeg: I wan buy property. Which five (5) document the property must get?

Anybody wey claim sey e get property suppose show document as evidence.  Five documents wey every property in Nigeria suppose get we go give you. If your property no get any of them, you need go discuss with a real estate consultant or lawyer sharp sharp. The documents na:

  1. Purchase receipt: A purchase receipt na a written acknowledgement sey pesin by property. You fit present am as evidence of ownership or sey you don acquire the property for some situation.
  2. A registered Survey Plan: A Survey Plan na a diagram wey describe the margin and precise dimension of a parcel of land. A surveyor wey be expert who assess and measure land go do am. The survey you go carry go lodge for the Surveyor General’s office for the state where you dey buy the land .
  3. Deed of Assignment: A Deed of Assignment na ogbonge document wey dey show the new legal owner of the property; i.e. dem don transfer property from the buyer to the seller. Na like a contract from the seller to assign the property to the buyer.
  4. Certificate of Occupancy (C of O): The C of O na a justifiable consent from the government sey the property dey your possession. Na land bureau of the state wey the property dey dey issue am.
  5. Approved Building Plan: This one na endorsement to proceed with the construction or reconfiguration of a particular structure in place as dem take approved am. E dey very important make you ensure sey the structure wey dey for the property n aim dey for the building plans.[1]

[1]Written by Ayobayo Babade and Olakunbi of Tope Babade & Co (Real Estate Consultants) as a contribution to #KnowYourRightsNigeria project